Loopgroep Berkel traint op Dinsdagavond, Woensdagavond, Donderdagavond en/of Zondagochtend.

Het schema wordt zo opgemaakt dat het altijd mogelijk is op een andere avond te trainen dan je voorkeursavond, vanzelfsprekend is het ook mogelijk om meerdere avonden mee te trainen.

Opstapgroep 

Beginnende of herstartende hardlopers met een basisconditie vanaf 0 die na 10 weken á 2 trainingen per week (woensdagavond en zondagochtend)  5 km achtereen in een tempo van minimaal 8,0 km/u (7:30 min/km) kunnen hardlopen en die tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. De opstapgroepen starten 2 x per jaar, in januari en in september.

Dinsdaggroep A 

Lopers met een basisconditie van 0 die na 10 weken achtereen in een tempo van minimaal 10 km/u (6:00 min/km) kunnen hardlopen en die tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Trainingen bestaan voornamelijk uit Interval c.q. Tempo duurlopen.

Woensdaggroep A 

Lopers met een basisconditie die minimaal 9 achtereen in een tempo van minimaal 9,0 km/u (6:40 min/km) kunnen hardlopen en tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Trainingen bestaan voornamelijk uit Intervaltraining c.q. Tempo duurlopen. 

Woensdaggroep B  

Lopers met een basisconditie die minimaal 8 km achtereen in een tempo van minimaal 8,0 km/u (7:30 min/km) kunnen hardlopen en in principe tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Deze groep werkt met een schema, trainingen zullen hoofdzakelijk bestaan uit intervaltraining c.q. Tempo duurlopen.

Woensdaggroep C  (“tijdelijke groep” na afsluitende 5 km van de opstapgroep voor de duur van maximaal 10 weken)

Lopers met een basisconditie die minimaal 5 km achtereen in een tempo van minimaal 8,0 km/u (7:30 min/km) kunnen hardlopen. Het doel van deze groep is tweeledig. Deze groep is zowel geschikt voor lopers die voldoen aan het gestelde kader en enkel het doel hebben om fit te blijven of voor lopers die tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren om doorstroming naar groep B te bewerkstelligen. Deze groep werkt met een schema, trainingen zullen hoofdzakelijk bestaan uit intervaltraining c.q. Tempo duurlopen.

Donderdaggroep A

Lopers met een basisconditie die minimaal 9 km achtereen in een tempo van minimaal 9,5 km/u (6:20 min/km) kunnen hardlopen en tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Deze groep werkt met een schema, trainingen zullen hoofdzakelijk bestaan uit intervaltraining c.q. Tempo duurlopen.

Zondagochtend– Vrije looptraining**

Deze training is vrij toegankelijk voor iedere loper van Loopgroep Berkel. Meestal zal er een trainer aanwezig zijn maar dit is echter geen vaste waarde. Hierover word je vooraf via App geïnformeerd.  

** In principe wordt op de laatste zondag van de maand een training georganiseerd op een andere locatie, hierbij is/zijn, indien mogelijk, trainer(s)/begeleiders aanwezig. Dit is een betaalde knipkaarttraining. De zondag trainingen bestaan hoofdzakelijk uit duurlopen met incidenteel een Fartlek training(vaartspel).