Loopgroep Berkel traint op Dinsdagavond, Woensdagavond, Donderdagavond en/of Zondagochtend.

Het schema wordt zo opgemaakt dat het altijd mogelijk is op een andere avond te trainen dan je voorkeursavond, vanzelfsprekend is het ook mogelijk om meerdere avonden mee te trainen.

 

Opstapgroep

Beginnende of herstartende hardlopers met een basisconditie vanaf 0 die na 10 weken á 2 trainingen per week (woensdagavond en zondagochtend)  5 km achtereen in een tempo van minimaal 7,5 km/u (8:00 min/km) kunnen hardlopen. De opstapgroepen starten 2 x per jaar, in januari en in september. De eerstvolgende Opstapgroep begint op Zondag 26 september 2021

Dinsdag, woensdag en donderdag | Groep A

Lopers met een basisconditie die minimaal 10 km achtereen in een tempo van minimaal 10 km/u (6:00 min/km) kunnen hardlopen en die tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Trainingen bestaan voornamelijk uit Interval c.q. tempo duurlopen. Het inloop tempo is gelijk aan de minimale norm voor deze groep (10 km/u), de interval en tempo onderdelen worden afgelegd in de individuele training intensiteit.

Woensdag | Groep B

Lopers met een basisconditie die minimaal 7 km en maximaal 10 km achtereen in een tempo van minimaal 9,5 km/u (6:20 min/km) kunnen hardlopen en in principe tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Trainingen bestaan voornamelijk uit Interval c.q. tempo duurlopen. Het inloop tempo is gelijk aan de minimale norm voor deze groep (9,5 km/u), de interval en Tempo onderdelen worden afgelegd in de individuele training intensiteit.

Woensdag | Groep C

Lopers met een basisconditie die minimaal 6 km en maximaal 8 km achtereen in een tempo van minimaal 9 km/u (6:40 min/km) kunnen hardlopen en in principe tot doel hebben kracht en conditie te verbeteren. Deze groep is bestemd voor lopers, uit de laatste opstapgroep of herintredende hardlopers die de draad weer willen oppakken of herstellende zijn van een blessure en tot doel hebben aan te sluiten bij de B groep. Deze groep is ook bestemd voor lopers die geen sportieve ambities hebben en enkel tot doel hebben om wekelijks in groepsverband willen blijven hardlopen.

Trainingen zullen hoofdzakelijk bestaan uit intervaltraining c.q. Tempo duurlopen. Het inloop tempo is gelijk aan de minimale norm voor deze groep (9 km/u), de interval en tempo onderdelen worden afgelegd in de individuele training intensiteit.  

Woensdag | Groep D

Lopers met een basisconditie die minimaal 5 km en maximaal 7 km achtereen in een tempo van minimaal 8 km/u (7:30 min/km) kunnen hardlopen. Deze groep is bestemd voor herintredende lopers, lopers uit de opstapgroep of lopers herstellende van een blessure. Mogelijk doel is aansluiting vinden bij Groep C. Deze groep is ook bestemd voor lopers die geen sportieve ambities hebben en enkel tot doel hebben om wekelijks in groepsverband hard te lopen.

Trainingen worden gekenmerkt door rustige duurlopen afgewisseld met lichtte interval voor diegene die willen doorstromen naar de C. Het inloop tempo is gelijk aan de minimale norm voor deze groep (8 km/u), de interval en tempo onderdelen worden afgelegd in de individuele training intensiteit. 

Zondagochtend | Vrije looptrainingen

Deze training is vrij toegankelijk voor iedere loper van Loopgroep Berkel. Meestal zal er een trainer aanwezig zijn maar dit is echter geen vaste waarde. Hierover word je vooraf via App geïnformeerd.

** In principe wordt op de laatste zondag vanaf maart tot en met augustus een training georganiseerd op een andere locatie, hierbij is/zijn, indien mogelijk, trainer(s)/begeleiders aanwezig. Dit is een betaalde knipkaarttraining. De zondag trainingen bestaan hoofdzakelijk uit duurlopen met incidenteel een Fartlek training(vaartspel).

Gert  Bolier

Gert Bolier

Trainer

 

Sinds 1978!! loop ik al hard, een heerlijke sport waar ik enorm veel plezier aan beleef. Sinds 2010 ben ik trainer, niets is leuker dan op stap te gaan met beginnende of gevorderde lopers om op een leuke, ontspannen en verantwoorde manier trainingen te verzorgen in de schitterende omgeving van Berkel en Rodenrijs en daarbuiten.

Stephane Toorenburg

Stephane Toorenburg

Trainer

 

 

Monique Stok

Monique Stok

Trainer